Året der gik hos Smartplan
Så nærmer vi os slutningen af 2020, og her hos Smartplan vil vi gerne ønske jer alle sammen et godt nytår! På trods af de omstændigheder, vi alle sammen har levet under det sidste års tid, er der alligevel sket en del hos os, når vi nu kigger tilbage på året, der er gået.
Nye medarbejdere
I løbet af 2020 har vi budt tre nye medarbejdere velkommen hos Smartplan – én udvikler og to studentermedhjælpere i vores supportteam. Alle tre har lige fra start bidraget til at gøre Smartplan til en endnu bedre oplevelse for alle vores kunder. Det gælder både i forhold til at optimere vores produkt og vores kundeservice. Så forhåbentlig er I lige så glade for tilføjelsen til vores team, som vi selv er.
Kundebesøg
For et par måneder siden var vi på besøg hos to af vores kunder for at opleve, hvordan deres dagligdag foregår, og hvordan de anvender Smartplan – Hantwerk og Superligaklubben AaB. For det første var det bare en super god oplevelse at komme ud af huset og opleve nogle af vores kunders hverdage på nærmeste hold, og derudover gav det os også en masse ny viden, som vi kunne tage med hjem og vende med resten af teamet.
Det, at komme ud og besøge nogle af vores kunder, er helt sikkert noget, vi gerne vil gøre mere af i fremtiden. Så forhåbentlig kan det også lade sig gøre engang i løbet af næste år, når der ikke er lige så mange restriktioner, vi skal tage hensyn til.
Nye funktioner og opdateringer
Endelig er der også kommet en masse nye funktioner og opdateringer til Smartplan i løbet af det sidste år, som I forhåbentlig allerede har haft glæde af at benytte. Nogle af de helt store opdateringer, vi har haft glæde af at kunne lancere er:
Medarbejderne kan nu stemple ind og ud via deres app på mobilen, så det er ikke længere nødvendigt at have en computer eller tablet til rådighed på arbejdspladsen. Dette har måske især været en fordel for de af jer, som har medarbejdere, der arbejder flere forskellige steder i landet, og som derfor måske ikke altid møder ind det samme sted.
Tilbage i august kom vi med en helt ny beskedfunktion i Smartplan, som har gjort det muligt at anvende tovejskommunikation i systemet – noget, som mange af vores kunder havde efterspurgt. Så er det ikke længere nødvendigt at anvende Facebook eller sms’er, når der skal kommunikeres frem og tilbage med medarbejderne. I stedet kan al kommunikationen finde sted direkte i Smartplan.
Timebaseret fravær og håndtering af fravær i Smartplan
Til vores fraværssystem er vi i løbet af året kommet med hele to store opdateringer. Vi har tilføjet muligheden for timebaseret fravær, så det ikke længere kun er muligt at tilføje fravær for hele dage. Samtidig har vi også, for en måneds tid siden, gjort det endnu nemmere at håndtere fravær for kommende vagter i Smartplan, så I på forhånd kan vælge, hvad der skal ske med medarbejdernes timer.
Udover disse store opdateringer, har vi tilføjet en lang række mindre funktioner og opdateringer i løbet af året, som forhåbentlig alle har bidraget positivt til brugen af Smartplan. Hvis vi blot skal nævne nogle få af dem, er det for eksempel:
- Lås jobtyper for medarbejdere
- Skjul fravær mellem medarbejdere
- Forbedret overblik over tidsregistrering
- Opdateringer til beskedsystemet
- Tilpasse sprog til hver enkelt bruger
- Tilføje jobtyper til flere medarbejdere på én gang
- Forbedret dropdown til bemanding af vagter
Hold da op – der er alligevel sket en del, når vi sådan får kigget tilbage på året, der er gået. Hvis I er lidt i tvivl om, hvad nogle af funktionerne helt præcis betyder, så kan I altid skrive til vores support på support@smartplan.dk.
Ellers håber vi bare, at I alle sammen har haft et godt 2020 på trods af omstændighederne, og så ønsker vi jer et rigtig godt nytår!