Det sidste stykke tid har vi arbejdet hårdt på et par nyheder, som vi nu endelig har klar, og som vi har glædet os til at dele med jer!
Vi har gjort det muligt at foretage ind- og udstempling via vores app. Det betyder altså, at I ikke længere behøver en iPad eller computer på arbejdspladsen for at kunne bruge vores stempelur.
Helt praktisk så fungerer det ved, at administratorer kan definere geografiske områder på kontoen, hvor medarbejderne kan stemple ind og ud fra. I bestemmer helt selv, hvor mange områder I gerne vil have, og hvor store de skal være. For eksempel kan det både være et lille område omkring jeres arbejdsplads eller et stort område for hele Danmark. Eller I kan tilføje mange forskellige adresser, hvis jeres medarbejdere skal ud til forskellige kunder.
Medarbejderne har kun mulighed for at stemple ind og ud, så længe de er i et af de områder, I har defineret på kontoen. Hvis de i løbet af en vagt bevæger sig ud af et område, har de ikke længere mulighed for at bruge stempeluret - vi tjekker altid, at de er i et område, når de forsøger at stemple ind eller ud.
Det er muligt at stemple ind på de vagter, som er planlagt i vagtplanen. Men måske benytter I ikke en vagtplan, eller måske skal en medarbejder pludselig møde ind, uden det har været planlagt. Derfor er det selvfølgelig også muligt at stemple ind i appen uden på forhånd at have en vagt i vagtplanen.
For at komme i gang med at bruge stempeluret på mobilen, skal du slå funktionen til inde i “Indstillinger” -> “Smartplan Stempelur.
Derefter tilføjer du blot de områder, som dine medarbejdere skal kunne stemple ind og ud fra:
Det er muligt at bruge stempeluret både på Android og iPhone. Men der er et par ting, som er nødvendige, før medarbejderne kan stemple ind og ud fra mobilen. Medarbejderne skal have den nyeste version af appen, og derudover skal de tillade at dele lokation ved brug af appen, når de åbner den.
Ellers er det lige til. De klikker blot på deres vagt på profilsiden for at stemple ind. På denne side har de også mulighed for at stemple ind, hvis de ikke har en vagt i vagtplanen.
Vores anden nyhed er ikke en ny funktion men en forbedring af en af de eksisterende funktioner i Smartplan.
Vi har gjort overblikket over tidsregistrering endnu mere tydeligt. Det betyder, at det forhåbentlig nu er nemmere at forstå, hvilke rettelser der er blevet lavet af hvem, og hvornår rettelserne er blevet lavet:
Hvis I har nogle spørgsmål, eller hvis I ønsker at komme i gang med at bruge stempeluret på mobilen, er I som altid meget velkomne til at skrive til os på support@smartplan.dk eller kontakte os her. Vi sidder klar til at hjælpe.
Excel holder din vagtplan fanget. Læs hvad du får ud af at sætte den fri og ud i lommen på dine ansatte med vores Vagtplan App.
Du vil ikke betale for et kæmpe system med alle mulige funktioner som gør systemet langsomt og svært at bruge. Det skal være nemt at lave din vagtplan og få styr på dine timer og løn.
En lav pris og ingen binding betyder noget for dig. Du vil bare ikke betale for meget for noget du ikke har brug for.
Vi har lavet vagtplaner og tidsregistrering i 10 år og går ingen steder. Vi har sorte tal på bundlinjen og er 100% finanseret af vores kunder. Faktisk er vi Gazelle for tredje år i træk. Læs mere om Smartplan.