Nyt: Integrer med OnlinePOS og se lønprocent i Smartplan
Vi har i dag lanceret vores nye integration til onlinePOS. Denne integration gør det muligt for dig at sammenligne dine lønudgifter med din virksomheds omsætning. Det giver dig værdifuld indsigt og kan hjælpe dig med at optimere dine ressourcer.
Her er, hvad du kan se frem til med den nye integration:
- Overblik over lønudgifter vs. omsætning: Sammenlign dine lønudgifter med din omsætning for at få indsigt i, hvordan dine ressourcer bruges.
- Sæt mål for din lønprocent: Følg din virksomheds faktiske lønprocent i forhold til dine mål og brug lønprocenten til at justere din fremtidige planlægning.
- Se data for flere lokationer: Vælg, om du vil se data separat for hver enkelt lokation eller samlet.
Lad os se nærmere på det hele.
Hvad er lønprocenten?
Lønprocenten er det tal, som viser dig, hvor stor en del af din omsætning der går til lønudgifter. Hvis din virksomhed for eksempel har en lønprocent på 20%, betyder det, at 20% af din omsætning går til at betale løn. Ved at følge din lønprocent kan du bedre forstå, hvordan lønomkostningerne påvirker din virksomhed. Denne viden kan du bruge til at optimere din bemanding og drift i hverdagen.
Overblik over løn og omsætning
Ved at integrere dit POS system med Smartplan kan du nemt og hurtigt se, hvor stor en del af din omsætning der går til løn. Du bestemmer selv, om du vil have grafen vist på dags-, uge- eller månedsbasis, så du kan hele tiden få det overblik, du ønsker.
Holder du musen henover et punkt på grafen, giver vi dig konkrete tal på dette tidspunkts omsætning fra POS systemet, lønudgifter i Smartplan og lønprocenten.

Indstil dine egne mål
Med POS integrationen kan du sætte mål for din lønprocent og følge, hvordan virksomheden klarer sig i forhold til de mål. Du kan:
- Indstille en ønsket lønprocent og tydeligt se, hvordan I ligger i forhold til målet. Målet for lønprocenten kan altid ændres, og målet er sat op på bruger-niveau. Så du og din kollega kan sagtens have forskellige mål for lønprocenten i Smartplan.
- Justere din fremtidige planlægning i forhold til, hvordan I på lignende tidspunkter har ligget i forhold til målet. Forestil dig at kunne se præcis, hvor meget du brugte på løn i forhold til din omsætning i sidste måned – og justere din næste vagtplan derefter.
Overblik over lokationer og fravær
Har du flere lokationer? Med integrationen kan du vælge at se data for hver lokation individuelt eller dem alle samlet. Hver lokation kobler du sammen med jeres afdelinger i POS systemet. Fraværsdata kan også vælges til eller fra for at give dig et mere præcist billede af dine udgifter.
Sådan kommer du i gang
Med vores nye POS integration får du ikke bare adgang til data – du får et værktøj til at optimere din drift. Se dine lønudgifter i forhold til din omsætning, sæt tydelige mål for din lønprocent og tilpas din planlægning med et præcist overblik over alle lokationer og fravær.
Det er nemt at komme i gang. Inde i Indstillinger -> Smartplan Indstillinger -> Integrationer tilknytter du dit POS system.
Og har du alligevel spørgsmål? Så er vores support selvfølgelig klar til at hjælpe dig i gang! Så tøv endelig ikke med at skrive til os på support@smartplan.dk.
Læs mere om hvorfor Smartplan er noget for dig:

