Ny opdatering i Smartplan: Forklaring ved manglende udstempling
Har du oplevet at være i tvivl om, hvorvidt dine medarbejdere har stemplet ud fra deres vagter? I så fald vil du kunne få gavn af vores nyeste opdatering. Vi har nemlig gjort det nemmere for dig at få overblik over, hvorfor medarbejdernes timer fremstår, som de gør i timeoversigten.
Hvis en af dine medarbejdere mangler at stemple ud, vil det nu være markeret med et lille symbol inde i “Timer & løn”, og holder du musen henover symbolet, vil du se følgende forklaring:
Som du kan se i forklaringen, kan der være to årsager til, at udstemplingen mangler:
- Medarbejderen arbejder sent, og holder derfor ikke fri endnu.
- Medarbejderen har glemt at stemple ud, da vagten sluttede.
Dine medarbejdere har mulighed for at stemple ud inden for 24 timer efter vagtens starttidspunkt - altså det tidspunkt, som vagten er planlagt til at starte ifølge vagtplanen. Benytter medarbejderne stempeluret uden planlagte vagter i vagtplanen, så vil starttidspunktet være det tidspunkt, hvor medarbejderne stempler ind.
Ret vagtens mødetid
Hvis du kan se, at en medarbejder ikke får stemplet ud fra sin vagt, kan du nemt rette mødetiden, så det stemmer overens med den tid, som vedkommende faktisk har arbejdet.
I forklaringen angående manglende udstempling har vi gjort det muligt at klikke på “Se mødetid” nederst i beskeden:
Derudover kan du som altid også bare klikke på tidsrummet i kolonnen “Ændret mødetid”:
Gør du en af disse to ting, vil du få et overblik over medarbejderens vagt. Her vil du kunne se en aktivitetshistorik for vagten, og du vil også have mulighed for at rette mødetiden, hvis du ønsker det:
Forklaringen om manglende udstempling vil blive synlig inde i “Timer & løn”, så snart vagtens planlagte sluttidspunkt er overskredet. Vi vil derfor anbefale dig at vente med at rette mødetiden, indtil du er sikker på, at medarbejderen har glemt at stemple ud. Det kan jo ske, at vedkommende blot arbejder lidt længere, end hvad der har været planlagt i vagtplanen.
Som altid skal du endelig bare skrive til os på support@smartplan.dk eller via chatten, hvis du skulle sidde tilbage med nogle spørgsmål.