Slip for unødvendigt arbejde: fem opdateringer, der vil lette din hverdag

Når du driver en forretning, ønsker du kun at bruge tid på ting, som skaber værdi for både dig og virksomheden. Hver gang der opstår en situation, hvor du skal bruge lang tid på at finde svar eller på at få løst situationen, vil du langt hellere bruge tiden på noget andet. Den tanke kan vi sagtens følge.

Derfor har vi lanceret fem nye opdateringer, som gerne skulle kunne gøre hverdagen nemmere for både dig og dine medarbejdere. Først og fremmest vil vi gerne sørge for, at du slipper for at bøvle med ting, der er spild af tid. Af denne årsag har vi ændret følgende processer:

Ændring af kontoejer

Måske har en medarbejder oprettet jeres konto, og du ønsker i stedet, at du selv skal stå som kontoejer. Eller måske skal din virksomhed overtages af nogle andre, som dermed også skal overtage kontoejerskabet. Indtil nu har du været nødt til at tage kontakt til vores support for at få ændret ejerskabet.

I stedet kan du nu selv lave denne ændring. Inde under “Administratorer” i indstillingerne har du, som nuværende kontoejer, mulighed for at overdrage ejerskabet til en anden person. Det vil sige, at vedkommende får mulighed for at:

  • Ændre abonnement på kontoen
  • Ændre betalingsoplysninger på kontoen
  • Slette kontoen permanent

Samtidig vil du selv miste rettighederne til at kunne disse ting.

Rettelser af mailadresser

Det sker af og til, at en medarbejder får lavet en tastefejl, idet vedkommende aktiverer sin bruger på jeres konto. Af sikkerhedsmæssige årsager er det kun muligt for medarbejderen selv eller vores support at ændre mailadressen efter aktivering, da denne bruges til login. Sådan er det stadig. Men vi vil gerne minimere chancen for, at mailadressen udfyldes forkert i første omgang, og at I derfor skal bruge tid på at få rettet en lille tastefejl.

Dette betyder, at hver medarbejder fremover skal bekræfte deres mailadresse, idet de aktiverer brugeren. Mailfelterne autoudfylder vi med den mailadresse, som medarbejderens invitation er blevet sendt til. Det betyder, at medarbejderen i princippet ikke skal gøre andet end at udfylde en adgangskode, medmindre vedkommende selvfølgelig ønsker at bruge en anden mailadresse til at logge ind med. Det skulle gerne gøre, at små tastefejl bliver opdaget, hvis mailadressen ikke er udfyldt korrekt i begge felter:

Vi har også gjort det nemmere at finde priser for opgradering, hvordan man opgraderer et abonnement, og hvad der sker, hvis man sletter en medarbejder. Læs her hvordan:

Hvordan finder jeg jeres priser?

Kontoejeren har altid adgang til at ændre abonnement inde i “Betaling af Smartplan”, og der kan vedkommende også se vores priser. Men af og til kan det også være relevant for administratorer at vide, hvad en eventuel op- eller nedgradering vil koste.

Derfor har vi nu tilføjet et lille ikon inde på medarbejdersiden med et link til vores priser. Det vil sige, at både kontoejer og administratorer fremover kan se, hvad det eventuelt vil koste, hvis I har behov for flere medarbejdere på kontoen:

Hvordan opgraderer vi vores abonnement?

Det er måske ikke sikkert, at alle administratorer ved, at kontoejeren kan op- eller nedgradere jeres abonnement. Derfor kan der opstå tvivl, hvis en administrator ser, at I eksempelvis ikke har plads til flere medarbejdere samtidig med, at der skal oprettes en ny bruger på kontoen.

Administratorer vil derfor fremover få vist, at kontoejeren har mulighed for at ændre i abonnementet på jeres konto. Så kan de selv tage direkte kontakt til ejeren for at få lavet den ændring, der er behov for. Dette fremgår samme sted, som administratorer kan få vist priser.

Hvad sker der helt præcis, hvis vi sletter en medarbejder?

Måske har du stået i en situation, hvor du har behov for at slette en medarbejders adgang til jeres konto. Men samtidig har du brug for, at medarbejderens timer stadig er synlige til lønkørsel.

Når en medarbejder slettes, slettes vedkommendes adgang til jeres konto. Men du vil stadig kunne se medarbejderens afholdte timer og vagter samt beskeder i indbakken. Derudover skal du tage stilling til, hvad der skal ske med eventuelle kommende vagter.

Så skulle der ikke være nogen tvivl om, hvad der sker, når medarbejderen slettes.

Vi håber, at disse små opdateringer kan hjælpe med at gøre jeres hverdag nemmere, så I kan fokusere på alle de ting, der faktisk er værd at bruge tid på.

Hvis du sidder tilbage med nogle spørgsmål, må du endelig bare skrive til os på support@smartplan.dk eller via chatten.

Modtag en mail én gang om måneden med de seneste opdateringer af Smartplan.

Læs mere om hvorfor Smartplan er noget for dig:

Du har fået flere ansatte og vil gerne have overblik

Excel holder din vagtplan fanget. Læs hvad du får ud af at sætte den fri og ud i lommen på dine ansatte med vores Vagtplan App.

Fordi brugervenlighed og kundeservice betyder noget

Du vil ikke betale for et kæmpe system med alle mulige funktioner som gør systemet langsomt og svært at bruge. Det skal være nemt at lave din vagtplan og få styr på dine timer og løn.

Prisen på Smartplan starter ved kun 199,- pr. måned

En lav pris og ingen binding betyder noget for dig. Du vil bare ikke betale for meget for noget du ikke har brug for.

Det betyder noget for dig at vi er der på den lange bane

Vi har lavet vagtplaner og tidsregistrering i 10 år og går ingen steder. Vi har sorte tal på bundlinjen og er 100% finanseret af vores kunder. Faktisk er vi Gazelle for tredje år i træk. Læs mere om Smartplan.

Læs videre her